τίτλος : Η Οδύσσεια του Λευκάδιου Χερν - Βίντεο
Σύνδεσμος : Η Οδύσσεια του Λευκάδιου Χερν - Βίντεο
Η Οδύσσεια του Λευκάδιου Χερν - Βίντεο
Στις 27 Ιουνίου 1850 0 Λευκάδιος Χερν γεννήθηκε στη Λευκάδα από πατέρα Ιρλανδό και μητέρα από τα Κύθηρα, αλλά έζησε σε διάφορα μέρη, στην Ιρλανδία, Ουαλία, Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Οχάιο, όπου εργάστηκε ως δημοσιογράφος (1872-1877), στη Νέα Ορλεάνη , όπου έμεινε για 10 χρόνια, συνεργαζόμενος με εφημερίδες και περιοδικά, γράφοντας δοκίμια, άρθρα, μεταφράζοντας και σκιτσάροντας. Το 1877 πήγε στις Δυτικές Ινδίες και το 1890 έφυγε για την Ιαπωνία ως ανταποκριτής του Harper’s Magazine,όπου και έμεινε ως το τέλος της ζωής του. Το 1896 έλαβε την ιαπωνική υπηκοότητα και το όνομα Κοϊζούμι Γιακούμο. Δίδαξε Αγγλική Φιλολογία στο πανεπιστήμιο του Τόκιο, όπου και εγκαταστάθηκε αρχίζοντας μια λαμπρή συγγραφική καριέρα. Πέραν των άλλων, με θέμα την Ιαπωνία, χώρα του ήλιου και των λουλουδιών, έγραψε 12 βιβλία, θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους συγγραφείς της Ιαπωνίας και ο αυθεντικότερος ερμηνευτής της Ιαπωνίας στη Δύση.
Ηταν 2 ετών όταν ο πατέρας του, Κάρολος Χερν, πήγε την οικογένειά του στο Δουβλίνο. Η Ρόζα, ευγενούς καταγωγής και κόρη του Αντωνίου Κασιμάτη, δεν άντεξε το αυστηρό περιβάλλον, την ξενιτιά, και μετά τον χωρισμό της γύρισε στα Κύθηρα, όταν ο Λευκάδιος ήταν μόλις 4 ετών. Ο πατέρας του, στρατιωτικός χειρουργός στο Βρετανικό Σώμα, ανέθεσε την επιμέλεια του γιου του στη συγγενή του, Σάρα Μπρέναν. Εκεί βίωσε την απώλεια της μητρικής αγκαλιάς, ενώ σε ένα παιχνίδι με τους συμμαθητές του, 16 ετών, έχασε το αριστερό του μάτι.
Σε ηλικία 19 ετών μεταναστεύει στην Αμερική. Ζει σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, μέχρι να εξασφαλίσει μια θέση στην εφημερίδα του Σινσινάτι, Daily Enquirer. Εκεί παντρεύεται, όμως ο γάμος με έγχρωμη γυναίκα είναι απαγορευμένος και προκαλεί την απόλυσή του και την επιστροφή στην απόγνωση. Μετά το διαζύγιο, βρίσκεται στη Νέα Ορλεάνη, όπου ανακαλύπτει έναν κόσμο εξωτικό, πολύχρωμο. Ακολουθεί διετές πέρασμα από τη Μαρτινίκα και κατόπιν μεταφέρεται στη Νέα Υόρκη για να πάρει τον δρόμο που οδηγεί στην Ιαπωνία. Εκεί ο Χερν θα συναντήσει έναν καινούργιο κόσμο. Παντρεύεται τη Σετζουσόκο Κοϊζούμι και παίρνει το όνομα Γιάκουμο Κοϊζούμι. Μαζί της έκανε τέσσερα παιδιά.
Σήμερα, οι κατοικίες του στην Ιαπωνία, τη Νέα Ορλεάνη, το Δουβλίνο αποτελούν ιστορικά σημεία μνήμης. Στη Λευκάδα, το σπίτι που γεννήθηκε έχει έντονο το στίγμα της παρουσίας του αλλά δεν αποτελεί πόλο έλξης, όπως ενδεχομένως θα έπρεπε για τον Λευκάδιο, που ταξίδεψε με το όνομά της σε κόσμους μαγικούς, εξωτικούς.
Στην καρδιά της Απω Ανατολής, ρίζωσε και εργάστηκε ως δάσκαλος Αγγλικών και συγγραφέας, μέχρι το θάνατό του, σε ηλικία 54 χρονών. Εκεί αφηγήθηκε με χαρτί και μελάνι παραδοσιακές ιστορίες, σκοτεινούς μύθους, αλλόκοτες δοξασίες, παγερές νύχτες με φαντάσματα, νεαρούς σαμουράι και ματωμένα ξίφη.
Αφησε λογοτεχνική προίκα 4.000 σελίδων και έναν πολυπολιτισμικό μύθο, αναζητώντας τη φωνή που «μου έλεγε πάντα Ιστορίες που με έκαναν να αναρριγώ από το κεφάλι ώς τα πόδια από την Ευχαρίστηση». Όπως περιγράφει στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Ημέρας», «στο τέλος ήρθε η μέρα του αποχωρισμού. Και κλαίγοντας μου έλεγε για ένα φυλακτό που μου είχε δώσει, ότι δεν θα έπρεπε ποτέ μα ποτέ να το χάσω, γιατί θα με κράταγε πάντα Νέο και θα μου έδινε τη δύναμη να επιστρέψω. Αλλά ποτέ δεν γύρισα. Και τα χρόνια πέρασαν. Και μία μέρα ήξερα ότι είχα χάσει το φυλακτό και ότι ήμουν πια απελπιστικά γέρος». Κι εκείνη είχε πεθάνει, στις 12 Δεκεμβρίου 1882, στο ψυχιατρείο της Κέρκυρας.
Αυτή η επίκληση στη χαμένη παιδικότητα αποτέλεσε τη γέφυρα συνάντησης Δύσης και Ανατολής, μέσα στο συγγραφικό έργο του Λευκάδιου. Με έναν μαγικό τρόπο, σφυρηλατημένο στη διαδρομή της ζωής του, ο άνδρας από τη Λευκάδα έδωσε στους Ιάπωνες τους μύθους τους. Ανέδειξε την ψυχή τους με την αγάπη, τη φροντίδα ενός παραμυθά και τον θαυμασμό ενός ξένου.
[+] Κάντε κλικ εδώ για να δείτε τη διαδρομή του Λευκάδιου Χερν σε μεγαλύτερη διάσταση.
«Ενα φως για το τεράστιο έργο του Χερν»
Ο Τάκης Ευσταθίου, συλλέκτης έργων τέχνης, είναι ο άνθρωπος που αγκάλιασε την πνευματική κληρονομιά του Λευκάδιου και με συνεχείς και πολυετείς προσπάθειες κατάφερε να την κοινωνήσει στη χώρα μας.
Μέσα από τον πολυτάραχο βίο του και τις γνωριμίες του στις γκαλερί της Νέας Υόρκης, αλλά και τη σχέση του με τον διάσημο εξπρεσιονιστή ζωγράφο Θεόδωρο Στάμο, συνάντησε το πνεύμα του Χερν και αποφάσισε να το φέρει κοντά στο ελληνικό κοινό.
Ο κ. Ευσταθίου ήταν 19 ετών όταν πήγε στην Αμερική. «Το 1978 άνοιξα τη δεύτερη γκαλερί μου. Εκείνη την εποχή γνώρισα τον μεγάλο Λευκαδίτη ζωγράφο, τον Θεόδωρο Στάμο. Τον πήρα τηλέφωνο και του μίλησα για “κάποιο μουσείο που ενδιαφέρεται να κάνει έκθεση δική σας” και μου λέει “έλα από το σπίτι”. Κανονίζουμε τις λεπτομέρειες της έκθεσης και γίνεται μια πολύ ωραία δουλειά και έτσι αρχίζει η επαφή μου με τον Στάμο. Ακολούθησαν κάποιες ιστορίες λόγω της σχέσης του με τον Ρόθκο, με τα δικαστήρια, και είχε απομονωθεί. Εκείνη την περίοδο γίναμε καλοί φίλοι.
»Ερχόταν κάθε μέρα στην γκαλερί και κάποια στιγμή μού λέει: “Εσύ που δουλεύεις με τους Ιάπωνες, ξέρεις ότι ο Λευκάδιος Χερν είναι Έλληνας;” Του λέω: “Όχι”· και μου απαντά ότι άλλαξε το όνομά του και οι Ιάπωνες τον ξέρουν ως Γιάκουμο Κοϊζούμι. Τότε μου πρότεινε να κάνουμε μια δική του έκθεση στην Ιαπωνία, γιατί είχε βραβευτεί και εκεί και του απάντησα ότι μπορώ να το κάνω. Πήρα 40 έργα από την γκαλερί του και τα έκανα έκθεση στο Τόκιο. Βρήκα, λοιπόν, την ευκαιρία και πήγα στο Ματσούε και γνωρίστηκα με τον δισέγγονο του Χερν και έτσι ξεκίνησε η ιστορία με τον Χερν. Ύστερα από χρόνια έπεσαν στα χέρια μου κάποια από τα βιβλία του Λευκάδιου Χερν και όταν τα διάβασα με συγκίνησαν. Αγγιξε βαθύτατα την ψυχή μου το ορφανό παιδί, που τίποτα δεν στάθηκε δυνατότερο από το πνεύμα του».
Στη Λευκάδα
Ο κ. Ευσταθίου συνεργάστηκε με το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας στα πρώτα βήματα επαναπατρισμού του Χερν. Καθοριστική για τις μετέπειτα εξελίξεις ήταν η παρέμβαση του Ιάπωνα πρέσβη στην Ελλάδα. Οπως εξιστορεί ο κ. Ευσταθίου, «όταν ζήτησα να γιορτάσουμε τα 110 χρόνια από τον θάνατό του, να τιμήσουμε τον Λευκάδιο και να τον επιστρέψουμε στην Ελλάδα, σκέφτηκα να το κάνουμε στους Δελφούς. Τότε πρότεινε ο Ιάπωνας πρέσβης να το κάνουμε στη Λευκάδα. Ζήτησα, λοιπόν, εκτός από το διήμερο συμπόσιο (καλοκαίρι 2014), να κάνουμε ένα μουσείο για τον Λευκάδιο, τουλάχιστον να μείνει κάτι στο νησί. Ετσι αποφάσισα να βάλουμε μέσα ένα μέρος της συλλογής μου. Το έκανα δώρο. Τελικά δημιουργήθηκε το Ιστορικό Κέντρο Λευκάδιου Χερν».
Για τον κ. Ευσταθίου, αυτός ο χώρος και τα εκθέματα «είναι ένα ξεκίνημα, ένα φως για να μπει κάποιος στο τεράστιο έργο του Λευκάδιου Χερν».
Υπάρχουν οκτώ μουσεία προς τιμήν του σε όλη την Ιαπωνία και το βιβλίο του Glimpses of Unfamiliar Japan διδασκόταν στα σχολεία για πολλά χρόνια. Επίσης στο Δήμο Λευκάδος ιδρύθηκε μουσείο στο Ιστορικό Κέντρο Λευκάδιου Χερν (2014), δόθηκε το όνομά του σε δρόμο, ενώ στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης στην Κέρκυρα υπάρχει ειδικός χώρος αφιερωμένος στον Λευκάδιο.
Έτσι, το άρθρο Η Οδύσσεια του Λευκάδιου Χερν - Βίντεο
δηλαδή όλα τα άρθρα Η Οδύσσεια του Λευκάδιου Χερν - Βίντεο Αυτή τη φορά, ελπίζουμε ότι μπορεί να προσφέρει οφέλη σε όλους σας. Εντάξει, μπορείτε να δείτε σε μια θέση σε άλλα άρθρα.
Τώρα διαβάζετε το άρθρο Η Οδύσσεια του Λευκάδιου Χερν - Βίντεο η διεύθυνση του συνδέσμου https://movetodays.blogspot.com/2018/07/blog-post_0.html
0 Response to "Η Οδύσσεια του Λευκάδιου Χερν - Βίντεο"
Δημοσίευση σχολίου